HWwonen

Vacature

20 april 2021

Wij zoeken een enthousiaste medewerker Huurincasso (36 uur per week).

Hoor jij écht wat de klant zegt? Dan is deze functie iets voor jou.

Jouw team
Bij HW Wonen zijn wij betrokken bij onze bewoners, ook als zij de eindjes even niet aan elkaar kunnen knopen. Team Huurincasso, onderdeel van Team Financiën, zorgt ervoor dat huurachterstanden zoveel mogelijk worden voorkomen en dat de huurachterstand zo snel mogelijk wordt ingelost. Wij streven naar 0 huisuitzettingen door huurachterstand. Dat vraagt van jou als medewerker huurincasso initiatief en besluitvaardigheid om op het juiste moment een interventie te plegen. Een belangrijke functie, met veel ruimte voor eigen initiatief. Iets voor jou? 
 
Jouw baan in het kort
Dagelijks boek je de bankmutaties en verstuur je de aanmaningen. Je benadert de bewoners op verschillende manieren, dit bepaal jij aan de hand van de situatie. Het kan zijn dat je op huisbezoek gaat, telefonisch contact zoekt of de collega’s van het wijkteam inschakelt. Verder zorg je voor dossiervorming en schakel je de deurwaarder in als dat nodig is.
 
In de vele bewonerscontacten ben je een kei in het doorvragen op een empathische wijze, waardoor je achter de oorzaak van de schuld komt en zo in staat bent om met de bewoner een goede oplossing te zoeken. Je werkt nauw samen met je naaste collega en de woonconsulenten vanuit het wijkteam. Daarnaast onderhoud je actief contact met de andere teams binnen HW Wonen en met externe partijen op het gebied van schuldhulpverlening.
 
Dit ben jij 
De medewerker huurincasso die wij zoeken;
  • functioneert op MBO+/HBO-niveau en heeft recente werkervaring op het gebied van huurincasso (van het voeren van de administratie t/m de huisbezoeken);
  • beschikt over overredingskracht, inlevingsvermogen en tact;
  • heeft kennis van en inzicht in relevante wet- en regelgeving en de ontwikkelingen in de volkshuisvesting;
  • heeft cijfermatig inzicht en is sterk in accuraat werken;
  • beheerst de Nederlandse taal uitstekend, zowel mondeling als schriftelijk;
  • heeft een op samenwerken gerichte en initiatiefrijke instelling;
  • heeft ervaring met geautomatiseerde gegevensverwerking (Excel, Word, ERP systeem). Ervaring met Tobias 365 en/of NCCW is een pre;
  • is in het bezit van rijbewijs B
 
Thuis op je werk bij onze woningcorporatie in de Hoeksche Waard
Bij ons voelt het als thuis als je je eigen werk goed kunt organiseren, samen kunt werken met collega’s vanuit verschillende teams en disciplines en vooral als je je prettig “thuis” voelt. 
Wij geloven in onze zelfsturende organisatie waarin jij vanuit jouw eigen kracht een bijdrage levert. Op deze manier werken wij met zo’n 100 medewerkers aan één doel: 
betaalbare prettige huisvesting voor mensen met een kleine portemonnee. In ons werk hebben wij oog voor het milieu, werken wij met veel verschillende partijen samen en staan wij open voor veranderingen.
 
Als jij de kwaliteiten hebt
Bieden wij jou naast een goed salaris (salarisschaal G van de CAO voor Woningcorporaties), een uitdagende werkweek van 36 uur, voldoende vrije tijd in verlofdagen, eind van het jaar een leuke bonus en alle ruimte om je zowel in je vakgebied als op persoonlijk vlak te ontwikkelen. Wij vinden het vanzelfsprekend dat er goed voor je gezorgd wordt: van vers fruit tot sportieve activiteiten. Zowel op afstand als op kantoor. Dat is bij ons ‘thuis’ heel normaal.
 
Kom maar op met je CV en solliciteer!
Verras ons en laat ons weten waarom jij dé kandidaat bent voor deze uitdagende functie. Mail jouw motivatie en CV voor 10 mei a.s. naar teamp&o@hwwonen.nl. Wij zijn benieuwd. 
 
Vragen over deze vacature
Neem contact op met Coördinator Financiën Mariëlle van Egmond op 0186-899 899 of via m.vanegmond@hwwonen.nl.
 
Deze vacature is gelijktijdig intern uitgezet. Interne kandidaten hebben voorrang bij gebleken geschiktheid in dit sollicitatieproces.