HWwonen

Vacature Klantstrateeg

05 oktober 2020

Wij zoeken een strategische denker én doener met passie voor onze huurders. 36 uur per week (m/v).

Zie jij volop kansen in de opgave van onze woningcorporatie om de huurder centraal te zetten en daarmee ook de huurderstevredenheid te verhogen? Kun jij collega’s en samenwerkingspartners enthousiast krijgen en verbinden aan een grotere gezamenlijke opgave op het gebied van wonen, welzijn en zorg? Krijg jij energie van de contacten met onze huurders en ben jij in staat mee te werken aan een toekomstbestendige huurdersparticipatie? Kun jij nieuwe ontwikkelingen daarbij ook goed vertalen naar een efficiënter en slimmer dienstverleningsaanbod? Dan ben jij onze kandidaat voor de vacature Klantstrateeg in ons team Strategie en Beleid.

Wie zijn wij?

HW Wonen is een middelgrote woningcorporatie met zo’n 10.000 verhuureenheden in de Hoeksche Waard. Iedereen verdient een goed (t)huis. Wij zetten ons in voor goede en comfortabele woningen, in een prettige woonomgeving, passend bij de portemonnee van onze huurders. In samenwerking met onze stakeholders geven wij hier handen en voeten aan. Zodat wij oprecht kunnen zeggen: welkom thuis bij HW Wonen!

Wie ben jij?

Wij zoeken een enthousiaste collega met een academisch werk- en denkniveau en een volkshuisvestelijke achtergrond. Je overziet nieuwe ontwikkelingen en uitdagingen op het gebied van onder andere huurdersparticipatie, langer zelfstandig thuis wonen en klantbediening. Je weet op deze onderwerpen externe en interne kennis en ervaring samen te brengen en te vertalen naar realistische oplossingsrichtingen. Daarbij breng je nadrukkelijk ook je eigen kennis, ervaring en netwerk in. Je bent een verbinder én bent kritisch en vastberaden. Hierdoor creëer je draagvlak voor oplossingen en geef je tegelijk duidelijk richting. Je bent de verbinding tussen klant en bezit. Je vindt het een uitdaging om te schakelen tussen strategisch en tactisch denken en schuwt daarna het vertalen naar beleidstukken en praktische handvatten niet. Met jouw energie en bevlogenheid bouw je mee aan onze ambitie: een goed (t)huis voor onze huurders, nu en in de toekomst.  

Wat ga je doen?

Om een goed thuis voor onze huurders te realiseren is het belangrijk dat vraag en aanbod optimaal op elkaar zijn afgestemd en dat onze woningen toekomstbestendig zijn. Jij werkt hiervoor aan het professionaliseren van onze klantstrategie. Daarbij onderscheiden wij vier hoofdpunten:

  1. Zorgdragen voor een goede basis (wat is onze opgave, waar liggen de ontwikkelmogelijkheden, welke keuzes kunnen we maken, daarbij o.a. gebruik makend van de beschikbare KHW-gegevens, de Aedes-benchmark en andere informatie ).
  2. Zorgdragen voor een heldere visie en strategie op onze dienstverlening (klantvisie).
  3. Bijdragen aan het versterken van de huurdersparticipatie.
  4. Zorgdragen voor beleid op het snijvlak van Wonen, Welzijn en Zorg.

Je bezit de vaardigheden om deze onderwerpen te vertalen naar tactische keuzes en (beleids)voorstellen. Je toont daadkracht en overziet meerdere projecten. Bovendien lever je op allerhande onderwerpen en in (strategische) overleggen input en tegenkracht om ons denken en onze oplossingen aan te scherpen en te optimaliseren.

Team Strategie & Beleid

Je werkt als klantstrateeg binnen ons team Strategie & Beleid. In dit team komt de vraag van onze ‘potentiële’ huurders en ons aanbod aan woningen en dienstverlening bij elkaar. Binnen het team wordt dit uitgewerkt tot een heldere portefeuille- , klant- en vastgoedstrategie. Daarbij worden ook ontwikkelingen en opgaven ‘van buiten’ nadrukkelijk meegenomen. Het team Strategie & Beleid bestaat uit 3 medewerkers: een vastgoedstrateeg, een portefeuillestrateeg en een klantstrateeg. 

Wat bieden wij?

Naast een gemotiveerd team bij een organisatie die volop in beweging is, bieden wij je onder andere:

  • Werken in een professionele en energieke werkomgeving waar samenwerken centraal staat. Onze organisatie gaat uit van zelfsturing en zelforganisatie. Je hebt daardoor veel vrijheid en verantwoordelijkheid;
  • Diverse mogelijkheden voor opleiding en ontwikkeling;
  • Een salaris tussen € 4.050,- en € 5.474,- bruto (op basis van 36 uur), afhankelijk van jouw ervaring en expertise (functieschaal K in de cao woondiensten)
  • Een arbeidsovereenkomst van 1 jaar en bij een wederzijds positief gevoel daarna een vast dienstverband;
  • Mobiele telefoon en laptop, vergoeding reiskosten woon-werkverkeer en uitstekende pensioenvoorwaarden;
  • Een modern kantoor waar we flexwerken en de mogelijkheid om thuis te werken. In tijden van corona werken wij zoveel mogelijk vanuit huis.

Wij zoeken een klantstrateeg voor een fulltime dienstverband (36 uur). Je bent bij voorkeur HBO+/WO opgeleid met een volkshuisvestelijke invalshoek en beschikt over academisch werk- en denkniveau. Je hebt minimaal een aantal jaren werkervaring in een relevante functie.

Word onze klantstrateeg

Heb je interesse in de functie en ben je klaar om als klantstrateeg bij ons aan de slag te gaan? Mail dan jouw brief en CV vóór 18 oktober 2020 naar teamP&O@hwwonen.nl. Wij kijken uit naar jouw motivatie.

Voor meer inhoudelijke informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Marleen Moret (06-30156087). Heb je alleen praktische vragen over de procedure of wil je meer weten over de arbeidsvoorwaarden dan kun je contact opnemen met Corina van der Veer (06-83270095).

Een selectieassessment maakt deel uit van de selectieprocedure. Bij gelijke geschiktheid krijgen interne kandidaten voorrang.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.